Přináším případovou studii požadavků pro smyšlený zavedený e-shop s medicínou. Odpovídá zhruba středně rozvíjejícímu e-shopu. Jste na tom podobně a nevíte jak z této pasti ven? Obraťe se na nás pro spolehlivé řešení.

Popis firmy Indická medicína

Firma Indická medicína se zabývá prodejem léků, potravinových doplňků a dalšího doplňkového sortimentu pro zdravý a spokojený život. Hlavní specializace je na orientální medicínu východního směru.

Vize, poslání

Hlavním posláním firmy je prodávat kvalitní a vysoce účinné produkty pro zlepšení zdravotního stavu. Chceme nabízet pořád nové špičkové výrobky, které se ještě nedostaly na český trh k plné spokojenosti našich zákazníků.

Prioritou je pro nás spokojenost zákazníků a budování důvěry v náš internetový obchod.

Naším heslem je „Dlouhověkost a tvrdost“.

Stručná historie

Firma byla založena panem Vojtěchem Jasným roku 2002, v roce 2004 proběhla transformace na s.r.o.

Organizace firmy

  • ředitel firmy (1 člověk)
  • telefonní oddělení (3 lidé)
  • reklamační oddělení (1 člověk)
  • balící oddělení (3 lidé)
  • obchodní oddělení (1 člověk)
  • marketing (1 člověk)
  • účetní (1 člověk)
  • správa internetového obchodu (1 člověk)

Cíle

Krátkodobé

  • zajištění bezproblémové migrace současného IS na novou verzi
  • zvážit expanzi na cizí trhy (hlavně Polsko a Slovensko)
  • systém pro jednoduché exporty našeho zboží velkoodběratelům
  • přehodnocení množstevních slev k zajištění větší motivace pro velký odběr zboží
  • snížení nákladů; propouštění
  • zvýšení uživatelské přívětivosti internetového obchodu
  • zpracování účetnictví externí firmou (outsourcing)

Dlouhodobé

  • navýšení sortimentu o min. 20% každý rok
  • navýšení počtu objednávek o 10% každý rok
  • zřízení více kamenných poboček po celé ČR; prioritou je zajištění rychlé dostupnosti zboží pro osobní odběr v Praze, Brně a Ostravě

SWOT – Silné stránky

  • Silná pozice na trhu
  • Tradice a historie firmy

Příležitosti

  • Získání důvěry našich velkoodběratelů a vysoká atraktivnost nabízeného zboží
  • Dobrá strategie a příležitosti pro růst firmy

Hrozby

  • Převálcování konkurencí v soutěžení o zákazníka
  • Ztráta důvěry odběratelů, nezískání nových velkoodběratelů, úpadek firmy

SWOT – Slabé stránky

  1. Nedostačující úroveň intranetového systému
  2. Funkčnost internetového obchodu vzhledem ke konkurenci
  3. Vysoké výdaje na získání jednoho zákazníka

Příčiny

  • S rostoucími objednávkami bude nutné platit další zaměstnance
  • Zaostalost vývoje, slabé inovace
  • Strnulost v přizpůsobování reklamy zákazníkům a její vyšší efektivnosti

Hrozby

  • Prohlubování nákladů na rozvoj firmy (další nové pozice)
  • Ztráta vedoucího postaven na trhu s léčivy, ztráta zákazníků
  • Prohlubování nákladů firmy v oblasti reklamy

Současný stav IS/ICT

  • Ruční aktualizace eshopu (zboží)
  • Netušíme co mají dodavatelé skladem, musíme to zjišťovat po přijetí objednávky
  • Fakturu musí vytvářet účetní před vyexpedováním zboží
  • Nevyhovující technologická úroveň internetového obchodu v porovnání s konkurencí
  • Nedostatečná uživatelská příjemnost nákupu

Požadavky na nový IS

  • export faktur do účetní systému
  • zjištění okamžité dostupnosti zboží u dodavatelů
  • multijazyčnost – chceme expandovat na cizí trhy
  • možnost exportu zboží pro naše velkoodběratele
  • možnost importu zboží od našich dodavatelů do současného systému
  • uživatel může přes e-shop kontrolovat stav své objednávky
  • SEO – zvýšit přístupy z vyhledávačů a z jiných webů, kterým nemusíme nic platit
  • velkoodběratelům se generují automaticky speciální ceníky rovnou na e-shopu, když se přihlásí
  • automatické generování faktur
  • import nákladů pro potřeby účetnictví
  • Automatický import a aktualizace knowledge base od dodavatelů
  • Zpřístupnění části knowledge base pro uživatele

Na analýze se podíleli: Vojtěch Schlesinger, Pospíšil Marek, Milan Švejda, Marek Horáček, Ondřej Kinovič, Petr Bílý, Ondřej Vadinský